Nyhetsarkiv
-
Utbyggingsdirektør Stine Undrum slutter i Bane NOR
Etter snart 16 år i Jernbaneverket og Bane NOR har konserndirektør for Utbygging, Stine Undrum, valgt å si opp sin stilling. Bettina Sandvin, som i dag er prosjektdirektør i Utbygging Øst, har takket ja til å fungere i rollen som konserndirektør for Utbygging fra 11. april.
-
Stor oppryddingsjobb etter uvær og ras på Bergensbanen
Natt til fredag 17. mars var krevende for passasjerer og mannskaper langs Bergensbanen etter snøras og uvær. Det var også flere tilfeller der ryddemannskapene hjalp tog med utfordringer i uværet.
-
Gorm Frimannslund trer av som konsernsjef
Sammen med styret i Bane NOR har Frimannslund besluttet at han går av som konsernsjef i statsforetaket.
-
Vekst i godstrafikken i 2022
Godstrafikken på jernbanen øker. I 2022 gikk varetransporten på Nordlandsbanen opp åtte prosent. På Dovrebanen og Østfoldbanen var veksten syv og fem prosent.
-
Vår kommentar til Statens jernbanetilsyns rapport om Romeriksporten
Statens jernbanetilsyn har ført tilsyn med Bane NOR etter at to tog med omkring 550 passasjerer ble stående fast i Romeriksporten i over fire timer den 12. desember 2022. Her er vår kommentar til rapporten som kom i dag.
-
Velkommen tilbake til Follobanen
Tusen takk til pendlere og andre togreisende på Østfoldbanen og Follobanen som har vært tålmodige med oss. I dag startet vi opp persontrafikken på Follobanen igjen.
-
Follobanen åpnet for trafikk 5. mars
Takk til alle pendlere og reisende på Østfoldbanen som har vært tålmodige med oss de siste ti ukene, mens Follobanen har vært stengt. Fra 5. mars kjører endelig togene igjen.
-
Arbeid på jernbanen på Østlandet påsken 2023
Færre tar toget når det er felles ferietid. Da bruker Bane NOR anledningen til å utføre arbeid i og ved jernbanesporet.
-
Derfor trenger vi kommunikasjonsrådgivere
I Bane NOR har vi en avdeling som heter Kommunikasjon og samfunnskontakt. Her jobber det 44 ansatte fordelt på 42 årsverk. Vi forteller gjerne hva vi gjør.
-
Sikkerhet først – så åpner vi Follobanen
Vi har ikke så mange hemmeligheter i Bane NOR. Men, det hender at vi holder noe for oss selv inntil vi har alle fakta på bordet. Det gjør vi for å være helt sikre på at det vi forteller er både etterrettelig og pålitelig.