Assistanse på stasjonen
Trenger du hjelp til å komme deg til eller fra toget? Her finner du informasjon om hvordan du bestiller assistanse på stasjonen.
Om tjenesten
Assistansetjenesten er en gratis tjeneste for personer med funksjonsnedsettelser.
Du som reiser møter en assistent på et avtalt sted og blir fulgt frem til plattformen eller fra toget til utgangen.
På ankomststasjon vil møtested normalt være plattformen og du som reiser vil få følge fra plattformen.
Du bestiller tjenesten ved å fylle ut skjemaet under og sende det inn. Vi ordner resten.
Du kan også ringe Bane NOR kundesenter på telefon 477 700 98 eller sende e-post til assistanse@banenor.no.
Du kan bestille assistansetjeneste til deg selv. Du kan også bestille på vegne av en annen som trenger det.
Du kan få hjelp til:
- å komme deg til og fra tog på utvalgte jernbanestasjoner
- å kjøpe eller hente togbillett
- å kjøpe mat og drikke på stasjonsområdet, men ikke til andre kjøp
- ved togbytte
- å komme deg på toalett på stasjonsområdet, men ikke under toalettbesøket
- Dette er ikke en ren bagasjehåndteringstjeneste
- Det er ikke en helsefaglig tjeneste og vi kan ikke ta ansvar for medisinsk bistand
- Assistansen gjelder kun frem til plattform. Togpersonell hjelper med ombordstigning og inne på toget
- Barn som reiser alene kan ikke bestille tjenesten
Stasjoner med assistansetjeneste
- Asker
- Bergen
- Drammen
- Hamar
- Kristiansand
- Lillehammer
- Lillestrøm
- Oslo Lufthavn Gardermoen
- Oslo S
- Sandvika
- Ski
- Stavanger
- Trondheim S
- Tønsberg
-
Askim
-
Berkåk
-
Bodø
-
Dale
-
Evanger
-
Greverud
-
Harestua
-
Heggedal
-
Hell
-
Holmestrand
-
Holmlia
-
Høvik
-
Knapstad
-
Kråkstad
-
Leangen
-
Ler
-
Moelv
-
Mysen
-
Nittedal
-
Nodeland
-
Nordby
-
Notodden
-
Oslo Lufthavn Gardermoen
-
Røra
-
Røstad
-
Råde
-
Skansen
-
Skarnes
-
Skotbu
-
Spikkestad
-
Spydeberg
-
Stabekk
-
Stange
-
Strømmen
-
Sørumsand
-
Tomter
-
Torp
-
Trondheim
-
Varingskollen
-
Vikhammer
-
Voss
-
Værnes
-
Øksnavadporten
-
Åndalsnes
-
Åsen
Bestill assistanse
Du bestiller tjenesten ved å fylle ut og sende inn bestillingsskjemaet, minst 24 timer før avreise. Vi ordner resten.
Har du spørsmål?
Ta kontakt, så hjelper vi deg!
Bane NOR Kundeservice
Pb 4350, 2308 Hamar
Bane NORs kundeservice svarer på meldinger per telefon, e-post og Facebook(Ã¥pnes i ny fane)
Mandag til fredag
kl. 08:00 - 16:00
(bestilling av assistanse på telefon er åpen til kl. 19.00)
Lørdag/søndag/helligdager
kl. 09:00 - 15:00
Jul- og nyttårsaften
kl. 08:00 - 12:00