Arbeid ved Nærbø stasjon

Bane NOR har ansvaret for vedlikehold og modernisering av Sørlandsbanen. Nærbø stasjon er én av de mest trafikkerte stasjonene langs Jærbanen. Behovet for oppgradering er stort, blant annet for at stasjonen skal best mulig tilfredsstille moderne krav til universell utforming.

  • Sørlandsbanen
  • Rogaland
  • Naboinformasjon
  • Vedlikeholdsarbeid

Publisert: 25. september 2024 klokken 13:00

Oppdatert: 25. september 2024 klokken 14:58

I midten av august starter hovedarbeidene. Moderniseringen omfatter blant annet ny plattform med nye ledelinjer til hjelpe for blinde og svaksynte. Det skal også bygges nye leskur og ny heis ved stasjonen. Målet er at prosjektet være avsluttet innen utgangen av november.

Mens arbeidet pågår, vil den nåværende heisen være ute av drift. Vi beklager ulempene som følge av dette, og oppfordrer reisende som er avhengig av heis til å bruke nabostasjonene i anleggsperioden.

Moderniseringen av Nærbø stasjon, handler også om økt sikkerhet for de reisende. Spesielt gjelder dette bedre utnyttelse av plattformens bredde og utforming. Alle gjeldende regler for utforming og tekniske regler har vært nøye gjennomgått i planleggingsprosessen.

Planlagt arbeid som vil skape støy

Arbeidene med etablering av ny heis og tiltak på plattform er godt i gang og er over halvveis i gjennomføringsplanen. De mest støyende arbeidene anses å være ferdige, men det kan forventes tidvis støy enkelte netter frem til midten av november. Fra midten av november. Arbeidene foregår primært på nettene, 3 – 4 timer per natt.

Varsling og informasjon

Det er sendt ut sms-varsling til de nærmeste naboer i forkant, og det bes vise forståelse for vanskelighet med å nå frem til alle med varsling. Informasjon vil også bli gitt gjennom media.

For ordens skyld gjør vi oppmerksom på at politi og lokale helsemyndigheter vil bli informert om det planlagte arbeidet.

Naboer som for eksempel av helsemessige årsaker, har særlig behov for nattero, vil få tilbud om alternativ overnatting i de mest hektiske periodene (uke 34 og 35). Vi kommer tilbake med nærmere informasjon om dette når det nærmer seg byggestart.

Trenger du hjelp til å komme deg til Bryne/Varhaug, kan GoAhead´s kundeservice kontaktes; 61 25 80 00. Husk å ringe inn bestillingen i god tid for å nå det toget du ønsker å reise med

Behov for mer informasjon?

Dersom du ønsker eller har behov for mer informasjon om arbeidet som skal utføres, kan du benytte Kontaktskjema | Bane NOR Vennligst oppgi referanse SB-202406-005.

Kundesenterets åpningstider er:
08:00-19:00 (mandag-fredag)
09.00-15.00 (lørdag/søndag/helligdager)


Publisert: 25. september 2024 klokken 13:00

Oppdatert: 25. september 2024 klokken 14:58