Vilkår for alternativ overnatting

Disse vilkårene gjelder hvis du som nabo får tilbud om alternativ overnatting bekostet av Bane NOR grunnet støy fra anleggs- eller vedlikeholdsarbeid.

Hensikten med vilkårene er å behandle alle likt og sikre korrekt bruk av statlige midler.  Foto: Øystein Stavdal Paulsen, Bane NOR

1) Før du sjekker inn må du ha fått en skriftlig bekreftelse (e-post) fra Bane NOR om hvilket hotell du skal bo på, tidsrom for oppholdet og oversikt over antall personer som skal overnatte, med navn på de voksne.

2) Dersom ikke annet er skriftlig avtalt, dekker Bane NOR kun overnatting med frokost. Du må selv betale annen mat og drikke, betalings-TV, eventuelle skader på rom eller inventar e.l. Hotellet skal registrere ditt betalingskort ved ankomst som en sikkerhet for dette.

Hvis oppholdet skjer i forkant av en arbeidsdag, kan det avtales at vi dekker matpakke  dersom hotellet tilbyr dette. Kostnaden settes på rommet og faktureres Bane NOR sammen med oppholdet.

3) Du kan få følgende utlegg dekket av Bane NOR dersom dette er skriftlig avtalt før oppholdet:  

Primært: Reise mellom hjemmet og  hotellet på billigste måte med offentlig transport.

Dersom kollektivtransport ikke er tilgjengelig/praktisk: Kjøregodtgjørelse etter statens satser og evt. bompenger ved bruk av egen bil til og fra hotellet. Utgifter til parkering grunnet hotelloppholdet.

Ved oppholdets slutt fyller du ut og returnerer et refusjonsskjema som du får av oss. Husk å ta vare på og legge ved spesifiserte kvitteringer og annen dokumentasjon.

4) Dersom du har hund eller katt, dekker Bane NOR kjæledyrvennlige rom hvis dette er tilgjengelig. Dette må du avtale med oss før oppholdet starter, ellers må du selv betale kjæledyrtillegget.

5) Vi gir deg hotellplass så nært bosted som mulig. Dette må være et hotell som Bane NOR har avtale med, og du kan ikke selv velge andre hoteller. Noen ganger kan det hende at nærmeste hotell med ledig plass, er et stykke unna.

6) Ved opphold over flere dager hvor det er vanskelig å oppsøke bostedet grunnet lang reisevei til/fra hotellet eller andre årsaker, kan Bane NOR etter skriftlig avtale dekke ett av tre alternativer. Dette må avtales skriftlig med oss før rommet blir bestilt.

  • Hotellrom med kokemuligheter.
  • Diettgodtgjørelse etter statens satser.
  • Hotellopphold med hel- eller halvpensjon (middag+lunsj eller kun middag).

Bane NOR vil velge det alternativet som etter vår vurdering er mest praktisk og prismessig gunstig.

7) Hvis oppholdet ditt strekker seg over flere dager/uker, kan du bli nødt til å bytte rom eller hotell i løpet av perioden. Vi vil begrense dette så mye som mulig.

Ved opphold som varer i mer enn én uke, kan du bli bedt om å sjekke ut/inn på hotellet på samme ukedag som oppholdet startet, selv om du beholder samme rom.

8) Dersom du av noen grunn ikke skulle ønske å benytte rom som vi har reservert til deg, må du si fra til oss snarest mulig. Hvis rommet blir stående ubenyttet, vil vi kreve kostnadene refundert fra deg og kansellere bestillingen.

Du kan ikke overlate rommet ditt til andre eller dele bestillingskoden din med andre. Da vil Bane NOR kreve erstatning, og vårt tilbud til deg kan falle bort. Du kan ikke motta private bonuspoeng for opphold som er betalt av Bane NOR.