Mosjøen godsterminal
Mosjøen Godsterminal ligger sentralt plassert i forhold til veinett og havn. Terminalen ble gjenåpnet i 2015.
På denne siden:
Se avganger og ankomster for godstog
Åpningstider
Våre tjenesteleverandører har de mest oppdaterte åpningstidene for terminalene. Besøk deres nettside for mer informasjon og oppdaterte åpningstider.
Vår tjenesteleverandør
Kontaktinformasjon
Kontaktperson fra Bane NOR
Paul Røvik
Regional Terminalleder Nord
Kontaktinformasjon til vår terminalleverandører
Mosjøen Industriterminal
Sportabell
Spor | Type | Effektiv lengde (m) | Eier | Lastegate | Merknader |
1 | Hovedspor | Bane NOR | |||
2 | Sidespor | 750 | Bane NOR | ||
3 | Godsspor | 700 | Bane NOR | ||
4 | Lastespor | 400 | Bane NOR | 365 | |
5 | Lastespor | 500 | Bane NOR | 350 |
Sporplan
Her kan du laste ned et fullstørrelse bilde av sporplanen for å se detaljer. Klikk på lenken nedenfor
Sporbruksplan
Her kan du laste ned et fullstørrelse bilde av sporbruksplanen for å se detaljer. Klikk på lenken nedenfor.
Terminalhåndboken
I terminalhåndboken finner du bestemmelser og retningslinjer om bruk og adgang til godsterminalene våre.
Om terminalen
Mosjøen godsterminal ble gjenåpnet i 2015. Terminalen ligger sentralt plassert i forhold til veinett og havn. I 2014 åpnet ny fylkesvei 78 slik at Mosjøen nå også har en god veiforbindelse til Sandessjøen og oljenæringen der.
Lastbærere
I dag håndteres følgende typer lastenheter:
- Vekselflak
- ISO-containere
- Semihengere
- Termocontainer
- Bilvogner
Terminaltjenester
Terminalen leverer disse tjenestene:
- Løfting
- Vognvisitasjon
- Skifting
- Bremseprøve
- Håndtering av farlig gods
Det er Mosjøen Indsustriterminal AS som leverer terminaltjenester ved Mosjøen Godsterminal. Terminaloperatørene har reachstacker tilgjengelig.
Vil du ha mer informasjon om tjenestene og priser? Ta kontakt med leverandøren av terminaltjenester.
Bli terminaloperatør
Bane NOR har det overordnede ansvaret for godsterminalene i Norge. For å oppnå en effektiv, sikker og rasjonell drift av godsterminalene, er det nå åpent for konkurranse mellom aktører om leveranser av terminaltjenester til godstogselskapene.