Kundeportal for jernbaneforetak
Bane NOR signerte to kontrakter om sporjustering, og lar dermed norske Baneservice og spanske Azvi dele jernbanelandet mellom seg.
Nye nettsider skal lanseres første kvartal 2023, men for å komme dit, trenger vi litt hjelp fra entreprenører og ansatte hos entreprenører.
Nå bygges det store, klimavennlige kjemper som kan øke godstransporten på bane. Kranene gjenbruker strøm, kutter kostnader, og er klare for innsats 10. oktober.
For oss betyr ferietid intensiv jobbing i Oslo og Ski, før åpning av den splitter nye Follobanen i desember. Også nord og vest for byen går sommeren med til fornying og vedlikehold.
– Vi skal sørge for at togene får det vedlikeholdet de trenger minst 20-30 år frem i tid.
Kan lyden av menneskestemmer skremme hjortedyr vekk fra jernbanesporet? Forskning tyder på det. Nå skal det testes i praksis med lydutstyr på togene.
Se alle saker her