Bygging
13,5
km
km
nytt dobbeltspor gjennom Eidsvoll
7
bruer med Minnevika bru på 836 m som den lengste
380
m
m
løsmassetunnel, samt to korte tunneler
8
km
km
turvei (Vormtråkk) skal vi bygge på dagens jernbanetrasé
100
mål ekstra dyrket mark tilrettelegges for å styrke jordbruksnæringen
InterCity
Del av InterCity- satsingen
1998
2015
2016
2017
2018
2019
2022
2023
- Gardermobanen åpner for trafikk, med dobbeltspor fram til Venjar
- Prosjektet varslet oppstart av reguleringsplanarbeidet
- Reguleringsplaner vedtatt i 2016
- Forberedende arbeider
- 4. september 2018: Byggestart Venjar - Eidsvoll nord
- 5. september 2019: Byggestart Eidsvoll nord - Langset
- 21. november 2019: Byggestart Minnevika bru, 836 meter
- Sammenhengende dobbeltspor fra Oslo til Eidsvoll stasjon er ferdig
- Sammenhengende dobbeltspor fra Oslo til Kleverud ved Espa er ferdig