For strekningen Drammenbanen, Slependen-(Asker) vil det i perioden
27.6 til 3.8.20 hvor banen stenges for arbeider, bli bygd nytt kontaktledningsanlegg på strekningen.
Nytt kontaktledningsanlegg bygges som system 20 B.
Det vil bli gjort endringer av seksjonering av kontaktledningsanlegget i forhold til dagens situasjon. Årsak til endringer er at plassering av kontaktledningsbrytere og da seksjoneringsmulighet for kontaktledningsanlegget tilpasses etablerte arbeidsområder for akseltellere.
3 av 6 sugetransformatorer på strekningen vil ved fornyelse av anlegget bli plassert i kiosker.
Mastenumerering på strekningen vil endres i forhold til dagens situasjon.
De største enderingene vil være:
- Kontaktledningsbrytere:
- Følgende Kontaktledningsbrytere blir flyttet til ny plassering:
- 14–318–L og 14-317-L Km 15,287 (Mast 15-120/15-119)
- 14–356–L og 14-355-L Km 23,221/23,222 (Mast 23-11/23-12)
- Følgende nye motorstyrte brytere monteres:
- 14–330-L Km 19,150 (Mast 19-11)
- 14–331-L Km 19,330 (Mast 19-18)
- Følgende nye håndstilte brytere monteres:
- 14–353–S Km 23,285 (Mast 23-16)
- 14–354–S Km 23,286 (Mast 23-15)
- Følgende bryter er fjernet i forhold til tidligere anlegg:
- 14-320 og 321-S ved km 17,037
- 14-327-S. Km 17,664
- 14-330-S og 331- S. Km 18,068
- 14-334-S og 335-S. Km 19,633
- 14.348-S og 349-S. Km 20,494
- Ny seksjonering av kontakteldningsanlegget på sterkningen:
- Nytt seksjonsfelt som ivaretar arbeidsområder for akseltellere ved km 15.287 begge spor
- Nytt seksjonsfelt for venstre spor (Drammen-Oslo) ved Km 19.150
- Nytt seksjonsfelt for høyre spor (Oslo-Drammen) ved km. 19.330
- Nytt seksjonsfelt for begge spor ved km 23,221/23,222
Ved alle seksjonsfelt vil det bli montert signal 64 B seksjoneringsstolpe på begge sider av seksjoneringen.
- Sugetransformatorer:
- Strekningen vil ha følgende sugetransformatorer montert i kiosk.
- Strekningen vil ha følgende sugetransformatorer montert i master
- Reservestrøm transformatorer
- Antall reservestrøm transformatorer på strekningen endres ikke, men det blir mindre endringer av plassering.
- Endringene trer i kraft når DRB åpnes for trafikk etter sommerbrudd 3.8.2020
- For komplett oversikt, Se vedlagt koblingsskjema
- Det er en mulighet for at brytere 14–330–L og 14–331-L ikke blir fjernstyrt den første perioden etter at banen åpner igjen den 3.8 Dette hvis løsning for strømforsyning til manøver maskiner ikke er på plass.